Koncept
Snažíme se inspirovat tím, co se nám i vám na Bdělé líbilo, ale zároveň chceme jít novým směrem a zkusit zase něco jiného: jiný důvod přítomnosti postav v místě hry, výrazně menší hrad, jiný přístup k nastavení herní náplně, silnější závislost na individuální agendě postav, průběh o něco více v rukou hráčů.
Účastníci
Kapacita hry je cca 12 hráčů a cca 8 CP.
Hra je výlučně pro zvané a vyhrazujeme si právo velmi přísného výběru účastníků. Nejdeme po jednom konkrétním typu hráče - hledáme mix lidí, kteří dohromady vytvoří unikátní kombinaci a budou se dobře doplňovat.
Témata
Hluboká mystérie místa a bádání nad taji světa.
Utváření a volba osobní budoucnosti.
Orientace ve fundamentálně neznámém prostředí.
Formování identity a hledání místa ve světě.
Fyzická i psychická stísněnost.
Dopad osobní minulosti na rozhodování.
Vrstvy
Klasické osobní a vztahové linky, jak je znáte.
Ovlivňování dění s globálním dopadem.
Speciální framework interakce s prostředím inspirovaný specificitou settingu.
Individuální seberozvojové linky.
Bádání a rozklíčovávání tajemství.
Pravidla
Pravidla nevnímáme jako nástroj k určování výhry, prohry, porovnávání nebo gamifikaci. Vnímáme je jako způsob, jak co nejvěrněji ztvárnit svět v jeho plné kráse ve chvílích, kdy to není možné udělat reálně.
Herní mechaniky budou cílené hlavně na gesta, gadgety, činy, vizuální nebo jiné efekty, interaktivitu, jednoduchost a zapojení RP.
Budeme se snažit, aby pravidla nezwarpovala do monstrózních rozměrů :)
Atmosféra
Hraje se nonstop, 24/7. To se týká jak běžícího herního času, tak vašeho RP. Je třeba po celou dobu zůstat v roli. Bude dedikován čas na odpočinek, i během něj ale stále běží hra a je třeba zůstat v roli. Opakované vypadávání z role nebo jiné rušivé chování bez dobrého důvodu může vést k vykázání ze hry.
Snažíme se o co nejautentičtější prostředí a co nejhlubší imerzi. To jde nejen za námi, ale i za vámi. Není přípustné do hry viditelně vnášet jakékoli nestylové nebo rušivé prvky, ať už jako součást kostýmu nebo jakéhokoli jiného vybavení. Pokud budete mít jako součást kostýmu, věcí na spaní nebo jiného vybavení něco moderního nebo rušivého (např. termoprádlo, spacák, kartáček na zuby), je třeba, aby s tím nikdo jiný nepřišel do kontaktu (nechávat zakryté, používat v ústraní, apod.)
Hra jako taková je nekuřácká: klasické ani elektronické cigarety do herních scén, interakcí a prostředí nepatří.
Na hradě ani v okolním lese nekuřte klasické cigarety. Pokud nevydržíte ani bez elektronické cigarety, musíte mít jistotu, že je nikdo jiný neuvidí ani neucítí - a to ani pokud je to další kuřák.
Pokud to bude nutné, pokusíme se pro vás najít nějaké vyhrazené místo.
Z game-designových důvodů nebude možné si na hru dovézt vlastní stylová světla. Louče, lucerny i magická světla budou dodaná námi.
Setting
Jižní Orlais, malé panství mimo hlavní civilizační oblasti. Silný lokální příběh, který prolíná do globálního. Prvky typické pro Orlais přítomny, ale ne dominantní.
Čas mezi DA2 a DA:I (upřesníme). Zasazení na časové ose světa nebude pro příběh naší hry stěžejní, je zde jen pro vaši orientaci v událostech světa.
Pracujeme s tím, že držíme kontinualitu světa po událostech Bdělé tvrze, nebude to ale v příběhu výrazněji figurovat.
Jakýkoli oficiální lore po DA:I ignorujeme.
Družiny
Do hry bude většina postav vstupovat jako člen nějaké skupinky. Nejedná se o herní uspořádání, skupinky spíše zachycují jakousi příběhovou logiku - proč a jak se daná postava vyskytuje v tuto chvíli na daném místě.
Vztahově i příběhově budou všechny role provázané napříc skupinkami i v rámci nich; snažíme se vytvořit pestrou síť interakcí a napojení. Nechceme hru uměle roztříštěnou do několika hráčských skupin.
Příběh
Hra vyrůstá přímo z vás, hráčů, a vašich nápadů, preferencí a rolí. Snažíme se, aby nosné linie příběhu byly inspirovány vámi a tím, co hrajete; nebudeme mít hlavní příběh, ve kterém jsou vaše role hosté. Hlavní příběh bude s vašimi postavami silně provázán a nemohl by bez nich existovat.